BSTUltra_9Już zaledwie kilka dni zostało do startu tegorocznej edycji Biegu Szlak Trafi. Dziś specjalnie dla uczestników naszych wspólnych wybiegań (https://www.wybierampulawy.pl/bieganie/) podpowiadamy jak optymalnie wykorzystać ten czas by w momencie startu być w 100% przygotowanym.

Na początku gratulujemy wszystkim osobom, które odważyły się zmierzyć z dystansem 57 kilometrów. Odwaga to bardzo ważna rzecz jednak do przebiegnięcia dystansu ultra nie wystarczy. Zakładając, że ilość treningów i wybiegań podczas okresu przygotowawczego jest wystarczająca do ukończenia biegu będzie jeszcze potrzeba odrobiny samozaparcia.

Warto już dziś zadbać o kilka rzeczy, które debiutantom mogą umknąć a będą stanowiły dość ważny element przygotowań poprzedzający start.

Schodzimy z obciążeń! Co wybiegaliście to Wasze. Dziś już nie ma sensu dodatkowo obciążać organizmu. Żadnych siłowych treningów, żadnych skipów, podbiegów czy interwałów. Z treningu na trening zmniejszamy kilometraż do tego stopnia by w dniu startu poczuć głód biegania.

Na sześć dni przed startem warto dołączyć dietę. Pierwsze trzy dni wyłączamy z jadłospisu węglowodany, trzy dni przed startem ładujemy ich jak najwięcej. Pięknie ładowanie węgli przed startem opisał Warszawski Biegacz link: https://warszawskibiegacz.pl/ladowanie-weglowodanow/

Wiadomo, że nie da się wyspać na zapas ale Wy jesteście osobami aspirującymi do miana Ultrasa więc to zróbcie! Nie ma szans by w noc poprzedzającą start się wyspać. Trzeba do zrobić wcześniej 🙂

Dzień przed startem musicie pojawić się w biurze zawodów. Odbiór pakietów ultra możliwy będzie wyłącznie w dniu  03 sierpnia 2018 roku (piątek) od godziny 16:00 do 22:00.

Start jest o godzinie 5 na Górze Trzech Krzyży w Kazimierzu Dolnym. Przynajmniej pół godziny przed startem należy się tam pojawić. Jeżeli nie macie czym dojechać jest wynajęta „Emka”, która po drodze do Kazimierza zatrzyma się w dwóch miejscach. O godzinie 3:20 pod budynkiem Powiatu i o godzinie 3:30 w Karczmie Parchatka skąd do Kazimierza ruszy o godzinie 4:00.

Krótka odprawa na kwadrans przed startem i ruszacie. Punktów odżywczych jest naprawdę sporo więc nie ma sensu pakować w plecak wielkich ilości wody. Mniej więcej co 10km jest punkt gdzie możecie uzupełnić bukłak/bidony.

Dokładnie przeczytajcie regulamin biegu, śledźcie informacje pojawiające się na stronie www, fb i instagramie. Nie możecie przegapić żadnej ważnej informacji! 🙂

O czym nie zapomnieć?

Nr startowy
Buty biegowe! (niektórym się to zdarza 😉 )
Plecak
Bukłak/bidon
Telefon
Sudokrem (lepiej przed niż w trakcie i po)
Plastry
Bandaż elastyczny
Wiatrówka
Folia NRC
Chusteczki

POWODZENIA! 🙂